17/5/10

Ο Κομβικός Ρόλος των Αναλυτικών Προγραμμάτων για Ποιοτική Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση

Παρέμβαση στα πλαίσια Ημερίδας που διοργανώθηκε από την Επιτροπή Παιδείας του Δημοκρατικού Κόμματος

Όπως αναφέρθηκε ήδη, η σημερινή εκδήλωση εντάσσεται στη δημιουργική συμμετοχή του Δημοκρατικού Κόμματος στη δημόσια συζήτηση σχετικά με την αναδιάρθρωση και την αναδιαμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων.
Τις περισσότερες φορές, τα πολιτικά κόμματα απευθύνονται στην κοινωνία μιλώντας από καθέδρας. Το ΔΗΚΟ δεν λειτουργεί έτσι. Σήμερα βρισκόμαστε εδώ για να ακούσουμε το Υπουργείο Παιδείας, για να ακούσουμε τους κοινωνικούς εταίρους, για να ακούσουμε τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, για να ακούσουμε τους τεχνοκράτες και τους ακαδημαϊκούς.


Βεβαίως, το ΔΗΚΟ δεν είναι λευκό χαρτί και δεν προσέρχεται στο δημόσιο διάλογο κενό απόψεων, ιδεών και προτάσεων. Το ΔΗΚΟ έχει διαμορφωμένες σαφείς προτεραιότητες για τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και την αναδιάρθρωση των αναλυτικών προγραμμάτων.

Το ΔΗΚΟ, ως πολιτικός οργανισμός, έχει πολιτικές θέσεις για τον προσανατολισμό των νέων αναλυτικών προγραμμάτων, τα οποία θεωρούμε ότι πρέπει:
· Να ετοιμάζουν το μαθητή για ενεργό συμμετοχή στα κοινά, στη δημόσια πολιτική ζωή και στην κοινωνία των πολιτών, μέσα από την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και την κριτικής ικανότητας.
· Να προετοιμάζουν το μαθητή για ενεργό συμμετοχή στη διαδικασία της δια βίου μάθησης, μέσω της οποίας θα μπορεί να βελτιώνει και να αναβαθμίζει τις γνώσεις και τις δεξιότητές του.
· Να παρέχουν δυνατότητες λειτουργικής αξιοποίησης της τεχνολογίας της πληροφορικής, εξαλείφοντας πλήρως τον ψηφιακό αναλφαβητισμό.
· Να προετοιμάζουν τους νέους εργαζόμενους έτσι ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην απαιτητική αγορά εργασίας που χαρακτηρίζεται από τον έντονο ανταγωνισμό, την αβεβαιότητα και την κινητικότητα.
· Να διαμορφώνουν πολίτες που να μπορούν να ζήσουν και να δημιουργήσουν σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία, που να μπορούν να συνυπάρξουν σε μια επανενωμένη Κύπρο, που να απαιτούν μια λειτουργική και βιώσιμη λύση του Κυπριακού και που να μην απεμπολούν την εθνική τους ταυτότητα.

Η εξίσωση την οποία θέλουμε να λύσουμε μέσα από τα νέα αναλυτικά προγράμματα δεν είναι εύκολη. Γι αυτό χρειάζεται ανοικτός διάλογος, χωρίς προκαταλήψεις και χωρίς μονολιθικές προσεγγίσεις. Εμείς, ως Δημοκρατικό Κόμμα, ξέρουμε προς ποια κατεύθυνση θέλουμε να κινηθεί η παιδεία μας. Όμως είμαστε έτοιμοι να ακούσουμε τα μέσα και τους τρόπους με τα οποία θα επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι.
Την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση δεν την κάνει το Υπουργείο Παιδείας. Την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση την κάνει η κοινωνία. Και όλοι εμείς, ως ζωντανό κομμάτι της κοινωνίας, θα διαμορφώσουμε συγκεκριμένες εισηγήσεις τις οποίες θα μεταφέρουμε αναλυτικά προς το Υπουργείο Παιδείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: