Το Δημοκρατικό Κόμμα, ως η κατ’ εξοχήν δύναμη του ενδιάμεσου χώρου, πρεσβεύει διαχρονικά τις αρχές και τις αξίες της κοινωνικής δημοκρατίας. Για το ΔΗΚΟ, η σθεναρή υποστήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης αποτελεί προτεραιότητα, αφού αυτή είναι η οδός που διασφαλίζει την προοπτική της μορφωτικής και κοινωνικής ανέλιξης όλων των πολιτών, μέσα από την παρεχόμενη ισότητα ευκαιριών. Η διαρκής αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν παρεχόμενης εκπαίδευσης είναι υποχρέωση της πολιτείας, αφού η κύρια μάζα των μικρομεσαίων και μη προνομιούχων πολιτών επενδύει στη δημόσια εκπαίδευση τις προσδοκίες για ένα καλύτερο μέλλον. Τα ιδιωτικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επιτελούν πολύ σημαντικό έργο και η λειτουργία τους παρέχει τη δυνατότητα της επιλογής που πρέπει να έχει ο κάθε πολίτης. Όμως το πλαίσιο της λειτουργίας τους δεν πρέπει να είναι τέτοιο που να τους παρέχει προνομιακή θέση σε σχέση με το δημόσιο σχολείο.
Επιπλέον, η δημόσια εκπαίδευση αποτελεί το πεδίο εφαρμογής της κυβερνητικής εκπαιδευτικής πολιτικής, ιδιαίτερα ως προς το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού συστήματος, που πρέπει να συνάδει με τις πολιτικές και κοινωνικές προτεραιότητες που καθορίζει ο κυπριακός λαός. Το περιεχόμενο της διδακτέας ύλης συναποτελείται από τα εφόδια που τα θεσμικά όργανα της πολιτείας κρίνουν ότι πρέπει να διαθέτουν οι νέοι ώστε να καταστούν χρήσιμοι πολίτες για το κράτος και το κοινωνικό σύνολο. Αυτή η δυνατότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας είναι αυτονόητο δικαίωμα του κάθε κράτους, στα πλαίσια της εφαρμοσμένης κυριαρχίας του, που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να απεμπολείται.
Ωστόσο, μέσα από τη θεσμοθέτηση της εισαγωγής φοιτητών στα δημόσια πανεπιστήμια της Κύπρου με κριτήριο την επίδοση στις εξετάσεις GCE, επί της ουσίας περιορίζεται και προοδευτικά απεμπολείται η κυριαρχική δυνατότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας σε θέματα εκπαίδευσης. Οι εξετάσεις GCE είναι βρετανικές εξετάσεις, την εποπτεία των οποίων έχει το Συμβούλιο Εξετάσεων και Αξιολόγησης του Πανεπιστημίου του Λονδίνου και το Βρετανικό Υπουργείο Παιδείας. Πρόκειται για εξετάσεις το περιεχόμενο των οποίων καθορίζεται από τη βρετανική Κυβέρνηση, όπως αντίστοιχα το περιεχόμενο των παγκυπρίων εξετάσεων καθορίζεται από την κυπριακή Κυβέρνηση.
Ανεξαρτήτως του μικρού αριθμού των φοιτητών που θα έχουν τη δυνατότητα εισαγωγής στο δημόσιο Πανεπιστήμιο μέσω των εξετάσεων GCE, η θεσμοθέτηση αυτών των εξετάσεων ως τρόπου εισαγωγής των Κυπρίων μαθητών στο δημόσιο Πανεπιστήμιο θα δημιουργήσει εξελικτικά το αίτημα για αύξηση του ποσοστού των παρεχόμενων θέσεων, καθώς και το αίτημα για παροχή της δυνατότητας διεκδίκησης θέσης μέσω των GCE και για τους μαθητές των δημοσίων σχολείων. Έτσι, εφόσον η είσοδος των μαθητών στα δημόσια Πανεπιστήμια θα γίνεται (και) μέσα από τις εξετάσεις GCE, το περιεχόμενο της διδακτέας ύλης θα είναι αυτό που θα καθορίζεται από το βρετανικό Υπουργείο Παιδείας, στο οποίο θα εκχωρήσουμε αυτή την κυριαρχική μας δυνατότητα.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου